listopada 06, 2011

ciasto z wiśniami i płatkami owsianymi



łatwe i doskonałe w smaku ciasto z forum cincin
poszło w całości jeszcze ciepłe - polecam !


forma 22-24 cm

Składniki:
  • 200 g świeżych wiśni bez pestek
  • 150 g masła, rozmiękczonego
  • 110 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • 125 g płatków owsianych
  • 100 g mąki pszennej
  • 2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
Posypka:

1,5 łyżki płatków owsianych
płatki migdałowe
25 g cukru

Wykonanie:
Formę do pieczenia posmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Miękką margarynę ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać skórkę cytrynową i po jednym jajku, cały czas ubijając. Wymieszać mąkę z płatkami i proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawać do masy jajecznej, cały czas mieszając. Wyłożyć ciasto do formy i wyrównać.Na wierzchu ułożyć wiśnie, lekko wciskając je w ciasto. Zmieszać składniki posypki i pokryć nią ciasto. Piec 25 – 35 minut.

31 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Podoba mi się! Bardzo apetyczne, no i całkiem zdrowe ciasto. ;)

Angelika Szostak pisze...

Znam to ciasto z jakiejś książki kucharskiej.. ale juz nie pamiętam nazwy;) Mam chęć je wypróbować bo wygląda bardzo apetycznie ;)

Tyna pisze...

Wygląda ślicznie:) I tak apetycznie:)

Anonimowy pisze...

Robiłam to ciasto parę razy, jest pyszne! Tylko jeżeli się chce zrobić na formę 26 cm to trzeba liczyć podwójną ilość składników, polecam palce lizać.

kuchnioholik pisze...

Smacznie wygląda, w ostatnim tygodniu zrobiłem podobny :)

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

rzeczywiście wygląda pysznie, ale skąd o tej porze wisnie? :(

Paszczak pisze...

Super to ciasto, i rewelacyjnie wygląda :) pozdrawiam

Unknown pisze...

Ale pychota! Wypróbuję w tym tygodniu, może jedynie wiście podmienię na inne owocki :)

preferredcigarette pisze...

mmm, muszą być pyszne, uwielbiam takie pyszności :)

obserwujemy ?

Canette pisze...

No nie! Jakie to jest apetyczne, a ja tak kocham wiśnie w ciastach. Koniecznie do zrobienia w sezonie, kiedy już urosną mi wiśnie w ogrodzie :))

Bo(ro)n Appétit pisze...

Po pierwsze piękny blog, bardzo estetyczny co jest dla mnie istotne :) A po drugie świetne przepisy! PODOBA MI SIĘ TUTAJ BARDZO!

Paulina pisze...

wygląda wspaniale!

Wiewióra pisze...

rewelacja!!! pięknie wygląda i za pewne jeszcze wspanialej smakuje!

Ola pisze...

na forum cin cin są prawdziwe perełki ;) wspaniałe ciasto

Forex pisze...

Świetny przepis!

Paulina pisze...

wygląda obłędnie, a ja ostatnio mam wielką ochotę na coś z wiśniami:D

gotowaniomania pisze...

Ciasto wygląda rewelacyjnie, jestem pewna, że tak też smakuje. Będę próbować.

Ewelina Kowalska pisze...

uwielbiam takie ciacha!:) sama pyszota!

Renata Czelny-Kawa pisze...

Cudnie wygląda;)

chcedobrzezjesc.pl pisze...

cudo i mistrzostwo świata!

Unknown pisze...

wygląda pysznie! uwielbiam płatki owsiane w połączeniu z owocami;)
zaparszam do mnie;)

Doctor job pisze...

Czekam na następny wpis.

Folie matowe Warszawa pisze...

Kiedy następny wpis?

Lenka's wardrobe pisze...

przepiękne zdjęcia zamieszczasz! od razu chce się jeść :) bardzo fajne przepisy, dodaję do obserwowanych, podoba mi się tu! :))

Qchenne-inspiracje, Małgosia pisze...

Kupuję to ciacho. Wygląda obłędnie !!!

agroturystyka na Kaszubach pisze...

Wygląda wspaniale, trzeba będzie zrobić. Gratulacje za zdjęcia są bardzo dobre.

Qchenne-inspiracje, Małgosia pisze...

Jeśli w cieście są wiśnie to Małgosia musi to ciasto zrobić i zjeść !!! Więc niniejszym zapisuję przepis do natychmiastowego wypróbowania !!! Amen !

Projektowanie wnętrz warszawa pisze...

Twój blog jest interesujący ;)

Asia(myhomeandheart) pisze...

Koniecznie muszę takie wypróbować, z wiśniami nie robiłam a wygląda obłędnie smakowicie:-))))

Anonimowy pisze...

Bardzo pyszne ciasto, na pewno jeszcze wiele razy go zrobię :-)

Anonimowy pisze...

Czy wiśnie można zastąpić innymi owocami?