sierpnia 16, 2010

ciasto drożdżowe bez zagniatania

 
ciasto w sam raz dla nielubiących wyrabiania ciasta. Robi się samo :) Z mojego zrobiłam warkocze z jagodami (przepis wykonania wkrótce) i proste ciasto z jabłkami (na wierzch położyłam pokrojone w cienkie plasterki duże jabłko). Przepis z forum cincin

na dno większego garnka/miski kładziemy po kolei: 
cytuję

Składniki (na sporą ilość ciasta drożdżowego):
  • kostkę drożdży (10dkg),
  • na to 1 szkl. cukru,
  • torebkę cukru waniliowego,
  • niepełną szklankę mleka,
  • 1 szklankę oleju,
  • 4 jajka (lekko rozbełtać),
  • na to wszystko przesiać przez sito 1 kg mąki.
 

Garnek przykrywamy pokrywką. Nie mieszamy składników. Zostawiamy na kilka godzin ( u mnie 4). Można przygotować wieczorem, a rano wystarczy tylko dokładnie wszystko wymieszać drewnianą łyżką, żeby składniki się połączyły. Ciasto zacznie błyskawicznie rosnąć. Gdy podwoi objętość można z niego dowolnie: serniki, ciasto z owocami, rogaliki, bułeczki itp.

Rada: przed położeniem nadzienia ciasto posmarować białkiem,tak samo smarujemy wierzch przed włożeniem do piekarnika. Piec w temp. ok. 180 st, później zwiększyć do 200 (piekłam godzinę). Gdy za bardzo się rumieni, możemy pod koniec pieczenia nakryć papierem.

Brak komentarzy: