sierpnia 05, 2010

kruche ciasto ze śliwkami


to ciasto jest rewelacyjne, zdecydowanie jedno z lepszych jakie jadłam a na pewno najlepsze jakie upiekłam. Wszystkim bardzo smakowało i poszło całe w ekspresowym tempie. Korzystałam z przepisu whiteplate i jeszcze nie raz do niego wrócę. Ważne żeby masło było dobrze schłodzone. Użycie drobnego cukru zamiast zwykłego daje lepsze efekty przy pieczeniu kruchego ciasta. 


Ciasto kruche:
  • 125 g mąki
  • 125 g schłodzonego masła, pokrojonego w kostkę
  • 75 g drobnego cukru do pieczenia
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka skórki pomarańczowej
Na wierzch:
  • 500 g śliwek - przepołowionych
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • cukier do posypania (nie sypałam)


Wykonanie: 
Piekarnik rozgrzać do temp. 190 st. C. Piekłam w okrągłej formie o średnicy 23 cm.
Składniki na ciasto wymieszać w misce lub połączyć przy pomocy malaksera. Składniki powinny się tylko połączyć. Mieszałam drewnianą łyżką kilka minut aż utworzyła się lepka masa.
Ciastem wylepić foremkę.
Na wierzchu ułożyć śliwki, nacięciami do góry. Posypać cynamonem.
Piec 45-50 minut (piekłam 52 minuty) i zostawiłam jeszcze na kilkanaście minut w wyłączonym piekarniku. Jeśli ciasto zbyt szybko się zrumieni, należy przykryć je folią aluminiową.
Po upieczeniu lekko wystudzić i posypać cukrem (nie sypałam, ciasto było bardzo słodkie).

2 komentarze:

Marti pisze...

Juz trzeci raz pieke :) Zawsze wychodzi i jest pyszne - dzieki za przepis! :)))

bazyliowo pisze...

:)