września 18, 2011

zupa z czosnku niedźwiedziego

Wprawdzie mamy już początek końca lata, którego w tym roku niestety trudno było uraczyć, a tymczasem dorzucam jeszcze kilka zaległych przepisów majowo-czerwcowych. Czosnek niedźwiedzi rósł sobie u mnie w ogródku, jednak wcześniej nie miałam śmiałości, a raczej nie wiedziałam z której strony go ugryźć :) Długo szykowałam się do popełnienia przepisu, znalezionego w zbiorze "Zioła w kuchni" R. i F. Volk. Zupa jest jednak bardzo prosta w wykonaniu i nie może się nie udać. Jest fantastyczna w smaku i ma piękny zielony kolor. Polecam - chociaż może już na przyszłoroczne "przedletnie" wyczekiwanie :)


Składniki:
  • 30-40 świeżych liści czosnku niedźwiedziego
  • 2 łyżki oleju z ostu lub masła
  • 1 l lekkiego bulionu warzywnego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki śmietany 30%
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
Świeże listki czosnku, bez ogonków, drobno posiekać. Olej lub masło rozgrzać w wąskim garnku, wymieszać z mąką na gładką masę. Zalać bulionem warzywnym, wrzucić połowę liści czosnku, gotować na małym  ogniu 7 minut. Dodać resztę czosnku, krótko gotować razem.
Zmiksować zupę, zaprawić śmietaną, od razu podawać.

1 komentarz:

Unknown pisze...

To coś dla mnie, niewielka ilość czosnku rośnie w ogródku, chętnie przerobię go na taką zupę :)