września 20, 2010

bułki ze śliwką


wrześniowe pyszne bułeczki ze śliwkami; przepis pochodzi z książki M. Zielińskiej "Domowa piekarnia" polecam !

Składniki:
  • 500 g mąki
  • 250 ml mleka
  • 2 jajka
  • 14 g drożdży świeżych (7g instant) – przy dłuższym zimnym wyrastaniu, np. przez noc w lodówce, można ilość drożdży znacznie zmniejszyć (użyłam świeżych)
  • 40 g masła
  • 40 g cukru (dałam mniej)
  • szczypta soli
  • śliwki węgierki bez pestek

Wykonanie:
Drożdże rozpuścić w odrobinie mleka ze szczyptą cukru, wymieszać, odstawić aż ruszą.
Resztę mleka połączyć z pozostałymi składnikami oraz zaczynem drożdżowym, wyrabiać około 10 minut, aż powstanie  elastyczne ciasto (wyrabiałam krócej).
Włożyć do miski wysmarowanej masłem, przewrócić tak, aby wierzch był pokryty masłem, pozostawić w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości.
Piekarnik rozgrzać do ok 210°C. Podzielić ciasto na ok. 12 do 24 części (u mnie  wyszło 16 bułeczek). Z każdego kawałka uformować placuszek, w środek włożyć wydrylowaną śliwkę, a brzegi szczelnie zawinąć. Odstawić do wyrośnięcia.
Przed włożeniem do piekarnika można posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec do zrumienienia około 15 minut.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Udały się za pierwszym podejściem :)